Programmas aktualitāte: Mūsdienās, kad daudzas iekārtas sastāv no simtiem mazu detaļu, inženierim ir jābūt spējīgam saskatīt katras detaļas nozīmi kopējā procesā, līdzīgi kā tas ir Rūba Goldberga mašīnā. Tā ir ierīce, kura ļoti vienkāršus uzdevumus veic sarežģītā veidā, izmantojot dažādas secīgas darbības, ķēdes reakcijas. Šie procesi veicina STEM integrēšanu skolēnu apziņā, lai veicinātu radošumu un problēmu risināšanu sākumskolas izglītībā. Pildot uzdevumus, lai izprastu ķēdes reakcijas, skolēni ne tikai iegūst zināšanas par procesiem, likumsakarībām, bet arī stiprina sadarbības, problēmu risināšana prasmes, veicina uzmanības noturību, patstāvību. Programmas īstenošanas mērķis: Veicināt matemātisko un matemātiski radošo domāšanu agrīnā skolēna vecumā. Pamatā šie procesi ir ar mērķi integrēt STEM jaunākajās klasēs, izmantojot virkni galda vingrinājumu, kuros tiek uzsvērts STEM process un uzdevumi. Ķēdes reakcijas vingrinājumi ietver variāciju radīšanu Rube Goldberg mašīnai, komiski iesaistītam, sarežģītam izgudrojumam. Tas ir darbietilpīgs process, lai veiktu vienkāršu darbību, kas izraisa ķēdes reakciju. Rube Goldberg mašīnas izveide ietver zinātni, tehnoloģijas, inženierzinātnes un matemātiku, nemaz nerunājot par mākslu, komandas darbu un neatlaidību. Klasē skolēni izmanto sadarbību un saziņu, lai pielietotu savas zināšanas no visa STEM mācību spektra Programmas sasniedzamie rezultāti: Skolēni iegūs zināšanas par likumsakarībām, ķēdes reakciju, stiprinās matemātiski radošo domāšanu, problēmu risināšanas un sadarbības prasmes. Sagaidāms, ka skolēni no šīs programmas iegūs ne tikai zināšanas, bet arī trenēs pašvadītas mācīšanās prasmes, vēršot uzmanību uz konkrētu darbību, mācoties plānot savas darbības soļus noteiktā secībā un pabeidzot iesākto.
Programmas aktualitāte: Mūsdienās, kad daudzas iekārtas sastāv no simtiem mazu detaļu, inženierim ir jābūt spējīgam saskatīt katras detaļas nozīmi kopējā procesā, līdzīgi kā tas ir Rūba Goldberga mašīnā. Tā ir ierīce, kura ļoti vienkāršus uzdevumus veic sarežģītā veidā, izmantojot dažādas secīgas darbības, ķēdes reakcijas. Šie procesi veicina STEM integrēšanu skolēnu apziņā, lai veicinātu radošumu un problēmu risināšanu sākumskolas izglītībā. Pildot uzdevumus, lai izprastu ķēdes reakcijas, skolēni ne tikai iegūst zināšanas par procesiem, likumsakarībām, bet arī stiprina sadarbības, problēmu risināšana prasmes, veicina uzmanības noturību, patstāvību. Programmas īstenošanas mērķis: Veicināt matemātisko un matemātiski radošo domāšanu agrīnā skolēna vecumā. Pamatā šie procesi ir ar mērķi integrēt STEM jaunākajās klasēs, izmantojot virkni galda vingrinājumu, kuros tiek uzsvērts STEM process un uzdevumi. Ķēdes reakcijas vingrinājumi ietver variāciju radīšanu Rube Goldberg mašīnai, komiski iesaistītam, sarežģītam izgudrojumam. Tas ir darbietilpīgs process, lai veiktu vienkāršu darbību, kas izraisa ķēdes reakciju. Rube Goldberg mašīnas izveide ietver zinātni, tehnoloģijas, inženierzinātnes un matemātiku, nemaz nerunājot par mākslu, komandas darbu un neatlaidību. Klasē skolēni izmanto sadarbību un saziņu, lai pielietotu savas zināšanas no visa STEM mācību spektra Programmas sasniedzamie rezultāti: Skolēni iegūs zināšanas par likumsakarībām, ķēdes reakciju, stiprinās matemātiski radošo domāšanu, problēmu risināšanas un sadarbības prasmes. Sagaidāms, ka skolēni no šīs programmas iegūs ne tikai zināšanas, bet arī trenēs pašvadītas mācīšanās prasmes, vēršot uzmanību uz konkrētu darbību, mācoties plānot savas darbības soļus noteiktā secībā un pabeidzot iesākto.
Īstenotājs
Edgara Kauliņa Lielvārdes vidusskola
Pedagogs
Ingūna Dātava
Vecums
7 - 9 gadi
Klase
1. - 3. klase
Joma
STEM
Apakšjoma
Inženierzinātne
Trešdienās
14:30 - 15:10
Edgara Kauliņa Lielvārdes vidusskola, Gaismas iela 17, Lielvārde, Lielvārdes pilsēta, Ogres novads, LV-5070, Latvija
Pulciņa nodarbību grafiks sekos. Pulciņā iespējams pieteikties, aizpildot iesnieguma formu e-klasē.